Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hoe maak ik een account aan
Boven in de internetpagina staat een link met “mijn account”. Klik op de link “Mijn account”. Vervolgens vult u uw gegevens onder het kopje “Registreer “. De velden gemarkeerd met een rood sterretje zijn verplicht. De velden zonder sterretje zijn optioneel. Klik vervolgens op de registreer knop en uw account is aangemaakt. Tevens kunt u ook bestellen zonder een account aan te maken.
Hoe moet ik inloggen?
Boven in de internetpagina staat een link met “mijn account”. Als u reeds een account heeft kunt u onder “Login”  uw e-mailadres en wachtwoord invullen, vervolgens klikt u op de login knop. Nu bent u ingelogd op de website Le Bon Vin en kunt uw eenvoudig een bestelling plaatsen door naar de site te gaan.
Hoe moet ik bestellen?
Nadat u bent ingelogd of een account hebt aangemaakt kunt u middels het selecteren van de wijnen, de wijnen in uw winkelmandje plaatsen door  eerst het aantal van de gewenste flessen in te typen en dan vervolgens op de knop “In winkelmand” te klikken. Vervolgens kunt u nog verder gaan met winkelen of afrekenen. U kunt afrekenen door op de groene link te drukken  “Winkelmand bekijken” of op het winkelkarretje symbool te gaan staan met de muis wat weergegeven is rechts boven in de internet pagina. Vervolgens klikt u op de roze/gele knop “doorgaan met afrekenen” of op “afrekenen”. Nu moet u alleen de volgende gegevens invullen naar wens  (factuuradres/afleveradres/verzendmethode/betaalmethode) om uw bestelling af te ronden. Zo ziet u dat wijn  bestellen bij Le Bon Vin een fluitje van een cent is.
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Wij verzenden uw bestelling zo spoedig mogelijk. U moet hierbij denken aan 1 tot 5 werkdagen, maar het zou ook kunnen dat het de volgende dag in huis is, afhankelijk van voorraad en tijd en de medewerking van de verzender. Indien u een bestelling op een bepaald tijdstip zeker wilt hebben, neem dan even contact met ons op dan regelen we dat in overleg.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
In Sas van Gent (Zeeuws Vlaanderen) aan de Glacisstraat 4 bij Le Bon Vin kunt u uw wijn ook ophalen. Laat wel even van te voren weten wanneer u erom komt zodat we het voor u klaar kunnen zetten.
Ik ben niet vaak thuis. Kan mijn bestelling ook elders worden afgeleverd?
Le Bon Vin biedt u ook de mogelijkheid om bij uw bestelling een ander afleveradres dan uw woonadres in te geven. Ook kunt in geven dat u het pakje bij het dichts bij zijnde postkantoor kunt ophalen.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben als het pakket wordt aangeboden?
Pakketten worden aangeboden tussen 9 en 17 uur door TNT pakketdienst, wij weten echter niet op welk tijdstip. Het is geen probleem als u niet thuis bent, in de meeste gebieden in Nederland wordt een pakket op een later tijdstip nogmaals aangeboden. Mocht u dan ook niet thuis zijn, dan kunt u het afhalen op het postkantoor met een afhaalbewijs van de postbode. Het adres van het postkantoor staat op het afhaalbewijs dat u ontvangt van de postbode. Let er wel op dat u zich moet legitimeren bij het afhalen. U dient het pakket overigens wel binnen een week af te halen.
Welk privacy beleid hanteren wij?
Voor wijn en wijn accessoires bent u bij Le Bon Vin aan het goede adres. Le Bon Vin  hanteert een strikt privacybeleid. Er mag bij de bezoekers van Le Bon Vin geen misverstand bestaan over de veiligheid van de bij ons bekende klantgegevens. Voor de uitgebreide versie kunt u steeds in de Algemene Voorwaarden kijken.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
U betaalt beperkte verzendkosten naar gelang de omvang van de bestelling bij Le Bon Vin. Wij zijn van mening dat je goede klanten moet belonen, wij geven dan ook korting op de verzendkosten naarmate je meer bij ons besteld.

Wij hanteren het volgende systeem voor Nederland:
1 Bij een bestelling van 1- 11 flessen zijn de verzendkosten 6,95.
2 Bij een bestelling van 12 flessen of meer zijn de verzendkosten gratis

Wij hanteren het volgende systeem voor België:
1 Bij een bestelling onder de 120 euro zijn de verzendkosten 11,20.
2 Bij een bestelling van 120 euro of meer zijn de verzendkosten gratis.

Ook kunt u het pakje gratis komen ophalen bij ons afhaalpunt  Glacisstraat 4  te Sas van Gent. Tevens is uw bestelling gratis meeverzekerd tot een bedrag van 250 euro. Zo bent u zeker dat uw bestelde wijn altijd thuis bezorgd krijgt.
Op welke wijze kan ik bij Le Bon Vin betalen?
Onze facturen zijn allen betaalbaar tijdens het bestelproces via VISA of MASTER card , IDEAL en Mistercash/Bancontact. Daarnaast is het ook mogelijk om voor overschrijving te kiezen. Nadat wij de betaling binnen hebben dan zorgen wij dat de bestelling zo snel mogelijk afgerond en verstuurd wordt

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer u wijn kurk heeft kunt u de wijn retourneren. U kunt de wijnen afgeven bij Le Bon Vin  in Sas van Gent te Glacisstraat 4 of terugsturen naar Glacisstraat 4, 4551 AM te Sas van Gent binnen 2 weken na ontvangst van het pakket. Na correcte ontvangst zal Le Bon Vin de wijn vervangen met dezelfde wijn van het zelfde jaargang indien voorradig en anders met een ander jaargang. Onder geen enkele voorwaarde stort Le Bon Vin het bedrag terug op uw bankrekening. Voor meer en uitgebreidere informatie verwijzen wij u naar de algemene voorwaarde.
 
Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Ondanks dat wij volledig achter de kwaliteit staan van ons product en de zorg die wij besteden aan het goed afleveren van ons product, is het mogelijk dat u niet tevreden bent over het product of de dienstverlening. Stuur dan een mail naar Lebonvin.nl@gmail.com met uw contactgegevens en uw klacht wordt zo snel mogelijk correct afgewikkeld.

Wat zijn de systeemvereisten voor de webshop Le Bon Vin?
De website van Le Bon Vin is toegankelijk met elke bekende browser zoals Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari,… Helaas brengt de grote verscheidenheid van browsers moeilijkheden met zich mee waardoor kleine verschillen in weergave kunnen voorkomen. Toch doen we ons best om ervoor te zorgen dat dit uw winkel ervaring niet in het gedrang brengt. Zou dit ondanks alles toch het geval zijn, kunt u ons steeds hiervan op de hoogte brengen waarbij wij zo snel mogelijk ervoor zullen zorgen dat het ongemak verdwenen is. Ga hiervoor naar onze contactgegevens en stuur ons een mail.

Problemen?
Indien er zaken zijn waar u geen antwoord op heeft, neem gerust contact met ons op via Lebonvin.nl@gmail.com. Wij wensen u in ieder geval een prettige dag met veel plezier en genot en vertrouwen erop dat u van onze producten zult genieten. Proost!